در هر صنعتی که فعالیت می کنید باید به این موضوع توجه کنید که اولین قدم در استراتژی inbound موفق این است که کاربران را به بازدید از سایت خود ترغیب کنید.بنابراین در کنار مسائل مهم دیگری که برای توسعه کسب و کار مطرح است، خوب است این موضوع را در اولویت های خود قرار دهید
- روی کیفیت محتوای وبسایت تان تمرکز کنید نه کمیت آن!! گوگل اصلا برایش مهم نیست که شما چه تعداد پست و مطلب در سایتتان دارید مهم این است که این مطالب، چقدر برای کاربر ارزشمند و مفید میباشد و در یک مطلب به چه سوالاتی از کاربر پاسخ داده شده است.پس لازم نیست برای پاسخ به هرسوال یک مطلب بخصوص داشته باشیم.
- پست مهمان تاثیرگذارتری در وبسایت های مطرح بنویسیم.
نوشتن و ارسال پست مهمان از جمله استراتژی هایی است که با آن می توانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید. ولی مشکل اینجاست که کسانی که مطلب را می خوانند اکثرا قسمت نویسنده و بیوگرافی را مطالعه نمی کنند. یکی از مهم ترین دلایلش این است که قسمت بیوگرافی نویسنده و آدرس وبلاگ او در پایین پست قرار می گیرد و کمتر بازدیدکننده ای آن را می بیند. اگر خواننده قسمت بیوگرافی نویسنده را در پست مهمان نبینند،از سایت شما بازدید نمی کنند و پست مهمان شما عملا هیچ تاثیری در ترافیک سایت شما نداشته است. راه بهتر برای تاثیرگذاری بیشتر پست مهمان این است که مابین مطالب پست ، مطالب و محتواهای مرتبط با موضوع پست را معرفی کنید و لینک آنها را قرار دهید. بنا بر بررسی بلاگ backlinko وقتی لینک مطالب مرتبط وبلاگ خود را مابین مطالب پست مهمان قرار می دهیم، ۷۸ درصد ترافیک بیشتری نسبت به حالت نرمال پست مهمان وارد سایت شما می شود. - پست های قدیمی وبسایت تان را به روز رسانی کنید.
یک استراتژی خوب برای حفظ کیفیت سایت و افزایش ترافیک ورودی به آن به روز رسانی پست های قدیمی است. مثلا اگر پستی در مورد ترفندهای خاص در هر حوزه ای منتشر کرده اید که با گذشت زمان این نکات قدیمی و یا بلااستفاده شده اند. می توانید این پست ها را به قرار دادن نکات جدید و یا حذف نکات بلااستفاده با توجه به تغییر شرایط به روزرسانی کنید. فراموش نکنید که در عنوان آن پست ها زمان آخرین به روز رسانی خود را ذکر کنید. مثلا اگر عنوان” نکات موثر در افزایش ترافیک وب سایت ” است، آن را به “نکات موثر سال ۲۰۱۸ در افزایش ترافیک وب سایت ” تغییر دهید.می توانید با ایمیل به اعضای وبسایتتان آنها را از این به روزرسانی مطلع کنید.
این استراتژی نیز ضمن اینکه زمان کمتری نسبت به تهیه کامل یک مطلب از شما میگیرد، می تواند ترافیک سایت شما را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.همچنین با به روزرسانی این صفحات نتایج سرچ گوگل نیز برای شما بیشتر خواهد شد. - در سرچ کنسول گوگل وبسایت تان درخواست ایندکس دهید! در بخش URL Inspection سرچ کنسول لینک مطلب جدید را وارد کنید و بر روی دکمه Request Indexing کلیک کنید تا مطلب جدید زودتر ایندکس شود.
- از اشتراک گذاری مطالبتان در شبکه های اجتماعی بهره ببرید!
هر چقدر مطلب تهیه شده شما غنی باشد باز هم برای بیشتر دیده شدن باید آن را خود به اشتراک بگذارید یا تلاش کنید در سایت های پربازدید لینک آن قرار بگیرد.بعد از انتشار هر پست آن را در شبکه های مختلف به اشتراک بگذارید. - در شبکه های اجتماعی فعال باشید.
این که صرفا اکانتی داشته باشید وبا حضور در شبکه های اجتماعی مطالبتان را منتشر کنید کافی نیست. اگر میخواهید افراد به پست های شما توجه کنند باید با آنها وارد تعامل شوید. پست هایشان را مطالعه کنید و نظر خود را بگویید و گاهی در مناسبت هایی پست های غیر از لینک مطالب وبلاگتان هم منتشر کنید. - از لینک های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
بر اساس تحقیقاتی که در زمینه رفتاری کاربران در شبکه های اجتماعی صورت گرفته است، افراد محتوایی را منتشر می کنند که آنها را در اجتماع و در بین دوستانشان خوب و خاص جلوه دهد. چند نکته در این زمینه وجود دارد: خود را جای خواننده بگذارید.. محتوای شما باید شامل چه ویژگی هایی باشد که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود؟ محتوایی بین مخاطبین بیشتر به اشتراک گذاشته می شود که کاربردی تر باشد. مثلا به مخاطب چیزی بیاموزد که بتواند آن را به کار ببرد. سعی کنید موضوعاتی که بیشتر بین مخاطبین مطرح است و مردم دوست دارند در مورد آنها بدانند را در لیست خود برای تهیه محتوا قرار دهید.استفاده از googletrend و ترندهای توییتر را در این زمینه پیشنهاد می کنیم. قرار دادن گزینه ها و لینک برای به اشتراک گذاری نیز که جزو موارد ضروری در هر وبسایت است که باید به آن توجه کنید. برای به اشتراک گذاری در توییتر می توانید از سایت ClickToTweet.Com استفاده کنید. با استفاده از این سایت می توانید خودتان متنی را برای توییت کردن کاربر بنویسید و لینکی برای آن ایجاد کنید. بعد این لینک را در صفحه پست خود قرار دهید. کاربر با کلیک بر روی لینک، متن پیشنهادی شما را برای توییت می بیند و میتواند با زدن Tweet همان را به اشتراک بگذارد. استفاده از این ابزار ، به شما امکان تحلیل آمار و بازخورد هر توییت توسط مخاطبین را نیز می دهد. - محتوای خود را با استفاده از کلمات کلیدی هم خانواده(LSI keywords) بهینه کنید.
همه می دانیم که راهکارهای سوئ یکی از بهترین راهکارها برای افزایش ترافیک یک سایت است.بعد از ارائه الگوریتم مرغ مگس خوار توسط گوگل (Google Hummingbird) گوگل تنها به کلمات کلیدی توجه نمی کند.بلکه به هم خانواده ها و کلمات مرتبط با آن هم توجه می کند و در واقع به جای ذخیره کلمه کلیدی، موضوع محتوا را می فهمد. LSI همان کلمات و عباراتی اند که در ارتباط با کلمات کلیدی شما هستند. مثلا اگر در مورد شبکه های اجتماعی محتوایی نوشته باشید، کلماتی مانند صفحه فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، فالوور و ... کلمات مرتبط محسوب می شوند. حالا چطور این مجموعه ای از کلمات را برای هر موضوعی پیدا کنیم و از آنها در متن خود استفاده کنیم؟ تعداد خوبی از این کلمات با توجه به محتوا قابل پیش بینی هستند. اما ابزار دقیقتری هم برای پیدا کردن کلمات مرتبط وجود دارد. با مراجعه به سایت LSIgraph می توانید برای هر موضوع لیست کامل از کلمات مرتبط را بدست آورید. این ابزار جستجوی موضوعات به زبان فارسی را هم پشتیبانی می کند. - با ” تبدیل محتوا ” ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید.
می توانید یک محتوا یا ترکیبی از چند محتوای از قبل تهیه شده و منتشر شده را در فرمت دیگری (مانند ای بوک ، ویدئو، اسلاید و …) مجددا منتشر کنید. با تهیه و انتشار ویدئوهایی از محتوای وبسایت خود در یوتیوب و یا سایت های مشابه ایرانی ضمن اینکه بیشتر شناخته می شوید، ترافیک بیشتری را هم وارد سایتتان می کنید. - تهیه پادکست
گوش دادن به پادکست ها هم جزو مواردی است که مخاطبین خاص خود را دارد. به همین خاطر تهیه پادکست از محتوای منتشر شده و یا محتوای جدید راهکار مناسبی برای شناخته شدن بین مخاطبین است. راهکار دیگری که می توانید از آن استفاده کنید این است که با گروه های دیگر پادکست اشتراکی تولید کنید. مخصوصا با گروههایی که به طور منظم پادکست منتشر می کنند همکاری کنید و به صورت مهمان وارد پادکست های آنها شوید.معمولا زیر پادکست ها و یا در عنوان آنها لینک وبسایت ها قرار داده می شود و این کمک می کند که در صورت جذاب بودن محتوای پادکست مخاطبین به وبسایت شما هم سر بزنند. - با انتشار پست هایتان در وبلاگ های مختلف وبسایت خود را معرفی کنید.
با وبلاگ نویس هایی که به موضوعات شما علاقمند هستند و یا در روز های قبل مطلبی در مورد همان موضوعات منتشر کرده اند، ارتباط برقرار کنید. به آنها ایمیل بزنید. لازم نیست که در متن ایمیل مستقیما از آنها بخواهید که مطلب شما را منتشر کنند. صرفا بگویید مطلبی راجع به آنچه تا به حال در وبلاگش قرار داده ، منتشر کرده اید و لینک مطلب را در اختیارش بگذارید. اگر مطلب شما را بپسندند قطعا منتشر می کنند.
با انتشار مطالبی که ترند هستند و یا به هر دلیلی در مرکز توجه کاربران قرار دارند، برای وبسایت ها و وبلاگها انگیزه ایجاد کنید که مطلب شما را منتشر کنند. می توانید محتوا را در قالب اینفوگرافیک و یا ویدئو طراحی کرده باشید و در آن آدرس وبسایت خود را قرار دهید. - ویدئوهای خود را در لینکدین منتشر کنید.
طبق تحقیقات تیم BuzzSumo لینکدین از جمله شبکه های اجتماعیست که به سرعت در حال رشد است. انتشار محتوا به خصوص ویدئو در لینکدین تاثیر خود را در ترافیک وبسایت شما خواهد گذاشت. همچنین در فیسبوک هم می توانید ویدئو های خود را منتشر کنید. - محتوای طولانی منتشر کنید!
تیم BuzzSumo اخیرا با بررسی میلیون ها پست به این نتیجه رسیده اند که مطالب طولانی تر (بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه) تعداد بازدیدکننده و به اشتراک گذاری بیشتری دارند.مطالب طولانی تر (بیشتر از ۳۰۰۰ کلمه) ۲۸% اشتراک گذاری بیشتری نسبت به مطالب کوتاه داشته اند.بنابراین با انتشار مطالب کاملتر ترافیک سایت خود را افزایش دهید.