تاریخچه پیدایش برند جورجیو آرمانی
جورجیو آرمانی متولد پیاچنزای ایتالیا در۱۱جولای سال ۱۹۳۴، یکی از معروفترین و با نفوذترین طراحان لباس است.

پدر جورجیو، اوگو، مدیر حمل و نقل و مادرش ماریا، خانهدار بود .آرمانی به رشته پزشکی علاقه داشت و به دانشگاه بولونیا رفت و پس از دو سال تحصیل در این دانشگاه در سال ۱۹۵۳برای خدمت در ارتش فراخوانده شد. او باید در بیمارستان ارتش کار میکرد، این تجربه باعث شد پزشکی را کنار بگذارد و بر حسب اتفاق وارد رشته مد بشود.
من به خاطر دارم که تعدادی ژاکت کشباف پشمی زرد رنگ در یک بوتیک کوچک دیدم و آنها را به فروشگاه خودمان آوردم، همه فکر کردند که من دیوانه هستم. این ژاکتهای پشمی زرد مورد استفاده دوک ویندسوربودند و مردم متوسط از آن استفاده نمی کردند. این نوع تفکر در مورد این قبیل پوشاک بسیار انگلیسی بود.
او به تدریج پیشرفت کرد و تجارب باارزشی هم در بازاریابی در صنعت مد و پوشاک بهدست آورد. آرمانی در اواسط دهه ۱۹۶۰به عنوان طراح پوشاک مردان شرکت نینو چروتی استخدام شد. مهارتهای او بسیار متقاضی داشت و طی دهه بعد همزمان با کار در چروتی به عنوان طراح آزاد برای بیش از ده تولیدکننده دیگر نیز کار میکرد.
آرمانی در اواخر دهه ۱۹۶۰ با سرجیو گالئوتی، یک طراح معمار آشنا شد. این آغاز یک ارتباط شخصی و حرفهای بود که برای سالها ادامه پیدا کرد. گالئوتی در سال ۱۹۷۳آرمانی را متقاعد کرد یک دفتر طراحی در میلان باز کند. او شرکت خود، آرمانی را در سال ۱۹۷۴بنیان گذاشت و در آستانه قرن بیست و یکم بهعنوان موفقترین طراح از ایتالیا فراتر رفت. این کار منجر به این شد که آرمانی طی یک دوره طولانی به عنوان طراح با خانههای مد و طراحی لباس معروفی چون آلگری، باگوتا، هیلتون، گیبو، مونتدورو و تاندرس همکاری کند.
به زودی رسانههای بینالمللی پس از نمایش لباسی در پیتی پالاس در فلورانس به صحبت درباره طرحهای آرمانی پرداختند. این تجربه فرصتهایی را برای آرمانی فراهم کرد تا شیوه کار مخصوص خود را در مسیرهای جدیدی پیش ببرد. او دیگر آماده بود که انرژی خود را صرف نام تجاری خود کند. جورجیو آرمانی در سال ۱۹۷۵برند جورجیو آرمانی Spa را به همراه دوست خود گالئوتی در میلان راه اندازی کرد.
در همان سال، آرمانی به سرعت لباس زیر، لباس شنا، لوازم جانبی و …را با مارک جورجیو آرمانی راه اندازی کرد و به بازار فرستاد.

یکی از موفقیتهای اصلی جورجیو آرمانی زمانی اتفاق افتاد که در یک فیلم مشهور آن زمان لباس هنرپیشه معروف «ریچارد گری» را طراحی کرد. آرمانی در دنیای مد تنها طراحی است که نامش باعث تضمین فروش یک فیلم میشود. این شرکت در اوایل دهه ۱۹۸۰توافقات مهمی با شرکت اورئال برای تولید عطر انجام داد و خطوط جدید دیگری هم به شرکت اضافه کرد.
در سال ۱۹۸۱، اولین سری فروشگاههای پخش و فروش ارزانتر خود، شلوارهای جین آرمانی و بازار بزرگ آرمانی را افتتاح کرد. آرمانی در سال ۲۰۰۰بخش جدید گریم و آرایشی را به محصولات خود افزود که توسط پت مگراس طرح ریزی می شد. امروزه امپراطوری آرمانی شامل ۲۰۰۰مرکز فروش جهانی با فروش سالیانه بیشتر از یک میلیارد دلار می باشد.
پس از اینکه پلیس پاریس، خیمه های مشکی نمایش او را در سینت سولپایس پاریس، با این ادعا که ساخت و استقرارآنها امن نیست ممنوع کرد؛ آرمانی مجبور شد در مارس ۱۹۹۸درشهرنیویورک کارهای خود را به نمایش بگذارد. در این زمان نمایش های راهرویی او، معمولا جمعیت زیادی را به خود جلب می کرد و رابرت دنیرو، مارک والبرگ، مارتین اسکورسیسی، سوفیا لورن و بسیاری دیگر به تماشای آن می آمدند.
با این حال آرمانی ادعا می کند که از مردم معمولی که در خیابانها هستند، برای طراحی مدل های خود الهام می گیرد. او اعتقاد دارد که لباسها باید برای پوشیدن تولید شود، نه فقط برای نمایش و ترسیم مهارتهایی که او به عنوان یک طراح لباس آموخته است تا لباسهای معاصری را برای زنان تولید کند. لباسهای دارای شانه های پهن به مدلی عملی تر، سودمندتر و انعطاف پذیرتر بدل شده است و مجموعه های آرمانی امروزه زیبا و ظریف هستند.
جورجیو آرمانی در سال ۹۱از طرف مجله مردم بعنوان یکی از ۵۰شخص زیبای جهان برگزیده شد. در سال ۲۰۰۰مجله ماهانه آمریکایی فوربز، آرمانی را به عنوان موفق ترین طراح دنیا معرفی کرد، که در آمد شخصی او در سال ۱۹۹۹، ۱۳۵میلیون دلار بود. در سال ۲۰۰۱این مجله او را در ریف نوزدهم(بعد از خانواده بولگاری و قبل از پرادا) در لیست اعضای جدید مد قرار داد. شرکت جورجیو آرمانی در حال حاضر بیش از ۴۷۰۰کارمند و ۱۳نمایندگی تولید در سراسر جهان دارد. همچنین آرمانی نزدیک به ۳۰۰فروشگاه در ۳۶کشور دنیا دارد. درآمد این شرکت در سال ۲۰۰۵در حدود ۶۹/۱میلیارد دلار برآورد شده بود.
راز موفقیت بی پایان جورجیو آرمانی کیفیت لباسهایش است. او لباسهایش را از بهترین مواد و پارچهها تهیه میکند، همه دستاندرکاران دنیای مد و تمام منتقدین این صنعت اعتراف میکنند که لباسهایی که توسط این برند طراحی و تولید شده باشد قطعا از بهترین و با کیفیتترین محصولات است.
در زمینه عطریات هم عطریات بلک کد )تولید جورجیو آرمانی (، آکوآ دی جیو )تولید جورجیو آرمانی (از پر فروش ترین عطریات آرمانی می باشد.
جورجیو آرمانی با بهره گیری از چهره های شاخص و محبوب همچون: فابیو کاناوارو، لوئیس فیگو، دیوید بکهام، ویکتوریا بکهام و رونالدو و بسیاری دیگر از چهره های محبوب دیگر جایگاه خود را هر چه بیشتر در بین افراد باز می کند
این شرکت همچنین از طریق همکاری با سایر شرکتها به حیطههای تازهای مانند ساخت هتلها و مراکز تفریحی زنجیرهای و حتی ساخت گوشیهای موبایل نیز وارد شده است. آرمانی با همکاری با شرکت سامسونگ، اقدام به طراحی و عرضه گوشیهای موبایل لوکس با مارک آرمانی نموده است.
در حال حاضر این شرکت به طراحی و ساخت محصولات متنوعی شامل لوازم فشن، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، لوازم دکور، جواهرات، عینک و ساعت با مارکهای گوناگونی شامل جورجیو آرمانی، آرمانی کولزیونی، امپوریو آرمانی، آرمانی جینز، آرمانی جونیور، آرمانی اکسچینج و آرمانی کاسا ادامه می دهد