فیلیپ کاتلر – TheMarketingLab

فیلیپ کاتلر


فیلیپ کاتلر (Philip Kotler) نویسنده، مشاور و استاد برجسته بازاریابی جهان است. وی در سال ۱۹۳۱ میلادی در شیکاگو آمریکا متولد شد. والدین وی بتی و موریس کاتلر در سال ۱۹۱۷ از اوکراین به ایالات متحده مهاجرت کردند. کاتلر تحصیلات مقدماتی خود را از کالج DePaul آغاز کرد و در ۱۹۵۳ فوق لیسانس خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد. سپس در سال ۱۹۵۶ موفق به اخذ درجه دکترا در رشته اقتصاد، از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) شد.کاتلر تحت نظر سه دانشمند برنده جایزه نوبل اقتصادی، میلتون فریدمن، پل ساموئلسون و رابرت سولو تحصیل کرده است. فیلیپ با نانسی دلم در هاروارد آشنا شد  و آنها در سال ۱۹۵۶ ازدواج کردند. آنها دارای ۳ دختر و ۹ نوه هستند. فیلیپ کاتلر به مدت یکسال در دانشگاه هاروارد ریاضیات و در دانشگاه شیکاگو علوم رفتاری تدریس کرد.

از سال ۱۹۶۲ ، به دانش بازاریابی روی آورد و در کالج مدیریت نورث وسترن به فراگیری بازاریابی پرداخت.او عقیده دارد بازایابی بخش بسیار مهمی از اقتصاد است و تقاضا در بازار غیر از موصوع قیمت به تبلیغات، نیروهای فروش، کانالهای فروش و واسطه های بازار نیز وابستگی دارد. فیلیپ کاتلر همچنین معتقد است که بازاریابی بخشی از فلسفه مدیریت است و مدیران باید با شناسایی نیازهای مشتریان، برای شان ارزش افزوده ایجاد کنند و رضایت آنها را به دست بیاورند تا با فروش محصولات یا خدمات، برای سازمان خود سود کسب کنند.

نخستین کتاب فیلیپ کاتلر :

فیلیپ، نخستین کتاب خود را با عنوان «مدیریت بازاریابی» در سال ۱۹۶۷ به چاپ رساند. این کتاب بیش از ۱۲ نوبت و در تیراژ گسترده به چاپ مجدد رسید و با استقبال بسیار خوبی در سراسر جهان رو به رو شد.در تاریخ ۹ دسامبر ۱۹۹۶ روزنامه معتبر Financial Times کتاب مدیریت بازاریابی را به عنوان یکی از ۵۰ کتاب تجاری ماندگار تاریخ اعلام کرد. این کتاب در حال حاضر به ویراست پانزدهم رسیده و در اکثر دانشگاهها جهان مورد استفاده قرار می گیرد. فیلیپ کاتلر بنیانگذار بازاریابی اجتماعی است که به افراد و سازمان ها کمک می کند تا رفتار خود را بر اساس شیوه های زندگی سالم و ایمن تغییر دهند.این نگرش در کتابی به نام عصر سوم بازاریابی به خوبی نگارش شده است.

فیلیپ کاتلر ، از سال ۲۰۱۶ مشاور یک مجله تخصصی بازاریابی شد، یک مجله آنلاین که برای اشتراک گذاری بینش ها و روش های جدید علم بازاریابی متمرکز شده است. کاتلر در سال ۲۰۱۷ زندگینامه خود را در کتابی تحت عنوان «ماجراهای من در بازاریابی» منتشر کرد که شامل تجربیات او در سال های ابتدایی فعالیت هایش تا حال حاضر است. کاتلر همچنین بنیانگذار اجلاس جهانی بازاریابی است که کنفرانس های بین المللی آن برای یافتن راه های بهبود بازاریابی، شرایط انسانی و کیفیت زندگی اختصاص یافته است.

افتخارات کسب شده توسط فیلیپ کاتلر :

  • در سال ۱۹۷۵ از سوی هیات علمی انجمن بازاریابی آمریکا، لقب «رهبر متفکر بازاریابی» را دریافت کرد.
  • فیلیپ کاتلر اولین شخصی است که در سال ۱۹۸۵ جایزه «بهترین مدرس بازاریابی» را دریافت کرد.
  • در سال ۱۹۸۷ «جایزه پاول کانورس» برای تقدیر از تلاش‌هایش در زمینه بازاریابی از انجمن بازاریابی آمربکا دریافت کرد.
  • در سال ۱۹۸۹، جایزه سالانه تحقیقات بازاریابی چارلز کولیج پارلین را دریافت کرد.
  • در سال ۱۹۹۵، انجمن بین‌المللی مدیران اجرائی بازاریابی، لقب «بهترین بازاریاب سال» را روی او گذاشتند.
  • در سال ۲۰۱۳ برنده اولین جایزه ویلیام ال ویلکی را تحت عنوان «بازاریابی برای جهانی بهتر» از انجمن علمی بازاریابی آمریکا گردید.
  • در سال ۲۰۱۴، کاتلر ردیف شانزدهم فهرست ۳۰ مدیر برتر جهان قرار گرفت که تنها فعال حوزه بازاریابی در این فهرست بود.
  • نام فیلیپ کاتلر از سال ۲۰۱۴ در تالار مشاهیر شهر نیویورک قرار گرفت.
  • در سال ۲۰۱۵، وی موفق به کسب رتبه چهارم برترین نویسندگان کسب و کار و مدیران اجرایی دنیا پس از پیتر دراکر، بیل گیتس و جک ولش شد.
  • همچنین بیش از ۱۰ دانشگاه معتبر جهان به کاتلر دکترای افتخاری داده اند.

کتاب های فیلیپ کاتلر :

فیلیپ کاتلر نویسنده بیش از ۶۰ کتاب و ۱۵۰ مقاله است که بیشتر آثار وی به عنوان منبع درسی در دانشگاههای سراسر جهان تدریس می شود. مقالات و نوشته های کاتلر در مجموعه ۹ جلدی با نام «فیلیپ کاتلر : افسانه ای در بازاریابی» در سال ۲۰۱۲ منتشر و توسط پروفسور Jagdish ویرایش شده است.

مهمترین کتابهای فیلیپ کاتلر به همراه آخرین ویراست ها در زیر نام برده شده است :

  • ۲۰۱۷ – ماجراهای من در بازاریابی (بیوگرافی فیلیپ کاتلر )
  • ۲۰۱۷ – اصول بازاریابی
  • ۲۰۱۷ – مقدمه ای بر بازاریابی
  • ۲۰۱۶ – انحطاط دموکراسی : بازسازی آینده اش
  • ۲۰۱۶ – بازاریابی گردشگری و مهمانداری
  • ۲۰۱۶ – مقدمه ای بر بازاریابی (ویرایش سیزدهم)
  • ۲۰۱۶ – عصر چهارم بازاریابی (حرکت از سنتی به دیجیتال )
  • ۲۰۱۵ – فروش تحول‌آفرین: ایجاد تمایز با مشتریان استراتژیک
  • ۲۰۱۵ – مقابله با سرمایه داری : راه حل های واقعی برای یک سیستم اقتصادی بیمار
  • ۲۰۱۵ – مدیریت بازاریابی ،
  • ۲۰۱۴ – تسخیر بازارهای جهانی : کسب و کارها چگونه در شهرهای بزرگ دنیا سرمایه گذاری می کنند، توسعه می یابند و رشد می کنند
  • ۲۰۱۳ – راه شما برای رشد بازار : ۸ روش برای پیروزی
  • ۲۰۱۲ – یک رویکرد مشارکتی در مسئولیت اجتماعی شرکت ها
  • ۲۰۱۲ – بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست
  • ۲۰۱۱ – بازاریابی اجتماعی برای بهداشت عمومی
  • ۲۰۱۱ – اجزاء برندینگ (نام تجاری)
  • ۲۰۱۰ – جوهره مدیریت استراتژیک
  • ۲۰۱۰ – عصر سوم بازاریابی
  • ۲۰۰۹ – چاکراها : مدیریت کسب و کار و بازاریابی در عصر تلاطم
  • ۲۰۰۹ – فراز و نشیب فقر : راه حل های بازاریابی اجتماعی
  • ۲۰۰۸ – بازاریابی استراتژیک برای سازمانهای بهداشتی و درمانی
  • ۲۰۰۸ – راهبردهای بازاریابی موزه
  • ۲۰۰۷ – بازاریابی در بخش عمومی : نقشه راه بهبود عملکرد
  • ۲۰۰۶ – مدیریت نام تجاری در بخش B2B
  • ۲۰۰۵ –بازاریابی به روایت کاتلر: بزرگترین استاد بازاریابی جهان پرسش‌های شما را پاسخ می‌دهد
  • ۲۰۰۵ – مسئولیت اجتماعی شرکت ها
  • ۲۰۰۴ – ۱۰ گناه نابخشودنی و مرگبار بازاریابی | علایم و نشانه ها
  • ۲۰۰۲ – بازاریابی استراتژیک برای سازمانهای غیر انتفاعی
  • ۱۹۹۹ – فیلیپ کاتلر در مدیریت بازار
  • ۱۹۹۷ – بازاریابی ملل : رویکرد راهبردی ایجاد ثروت ملی
  • ۱۹۹۷ – راهبردهای بازاریابی هنرهای نمایشی
  • ۱۹۹۵ – بازاریابی استراتژیک موسسات آموزشی
  • ۱۹۸۴ – ملزومات بازاریابی
  • ۱۹۷۱ – تصمیم گیری بازاریابی : رویکرد ساخت مدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *